Nikon Imaging | Suomi | Eurooppa

Huolto ja tuki

Lähetä huoltoon

Kaksi tapaa lähettää tuote takuuhuoltoon Nikon-huoltopisteeseen:
 
-Toimita Nikon-tuotteesi sille jälleenmyyjälle, jolta ostit tuotteen.
Jos takuu on voimassa, jälleenmyyjä lähettää tuotteen maksutta lähimpään Nikon-huoltoon. Jos korjauksesta veloitetaan, jälleenmyyjällä on oikeus laskuttaa ylimääräinen kuljetus- ja käsittelymaksu.
 
-Lähetä tuote itse Ups-kuljetuksella valtuutettuun Nikon-huoltoon.

http://www.jastekniikka.fi/huolto

43 euroa (sis.alv)sekä mahdolliset lähetyskulut 12,50 euroa/suunta (sis.alv)
 
1. Kirjoita muistiin tuotteen malli ja sarjanumero - ohjeet merkintöjen löytämiseksi saat kohdasta Usein esitetyt kysymykset.
Säilytä tiedot tallessa, koska niitä voidaan tarvita myöhemmin huoltotilauksen seurannassa. Huoltopisteiden osoitetiedot löytyvät edellä mainitusta huolto-kohdasta.
 
2. Suosittelemme, että tulostat täytetyn huoltolomakkeen ja liität sen pakettiin tuotteen mukaan. Näin voimme korjata tuotteesi mahdollisimman nopeasti. Voit myös liittää oheen saatekirjeen, jossa on yhteystiedot (kuten sähköpostiosoite) sekä tarkka kuvaus tuotteessa ilmenneestä viasta. Mikäli mahdollista, liitä mukaan myös valokuva, joka havainnollistaa häiriön luonnetta.
 
3. Jos vaadit takuukorjausta (katso takuuehdot ), tuotteen mukaan on aina liitettävä ostokuitti ja sarjanumero ja/tai huolellisesti täytetty takuutodistus, jossa on jälleenmyyjän allekirjoitus. Muussa tapauksessa voit pyytää kustannusarvion ennen huoltotyön aloittamista tai ilmoittaa korjauskustannusten ylärajan. Jos pyydät kustannusarvion, mutta kieltäydyt huollosta, veloitamme sinulta käsittely/kuljetuskulut, jotka ovat tällä hetkellä 43 + 12,50 euroa (ilman alv), yhteensä 55,50 - 68 euroa (sis. alv).
 
4. Tuotteen mukana ei kannata lähettää varusteita (akku, muistikortti, laukut yms.), jos niitä ei tarvita tuotteen huollossa.
 
5. Pakkaa tuote huolellisesti, jotta se ei vahingoittuisi kuljetuksen aikana. Nikon ei vastaa tuotteesta ennen kuin se on saapunut huoltopisteeseen eikä korvaa tuotteelle matkan aikana sattuneita vahinkoja.
Mitä sitten tapahtuu?

1. Nikon rekisteröi tuotteesi viimeistään ensimmäisenä arkipäivänä lähetyksen saapumisen jälkeen. Tuotteen vastaanotosta lähetetään sähköpostivahvistus sille, joka on lähettänyt tuotteen huoltopisteeseen (jälleenmyyjä tai loppuasiakas).
 
2. Vahvistuksessa on yksilöllinen tilausnumero ("request ID"). Tätä numeroa ja asiakasnumeroa käytetään huoltotyön edistymisen seurantaan ("huoltotilauksen seuranta"). Jos olet lähettänyt tuotteen jälleenmyyjän kautta, voit kysyä näitä tietoja jälleenmyyjältäsi.
Voit myös soittaa asiakaspalveluumme numeroon 0207 589570 ja tarkistaa huollettavan tuotteen tilan. Kerro asiakaspalvelijalle tuotteen sarjanumero nopeuttaaksesi asian hoitoa.
 
3. Jos vaadit takuuoikeutta, tarkistamme oheen liitetyt asiakirjat, ostokuitin ja sarjanumeron ja/tai täytetyn takuutodistuksen. Huoltotyö aloitetaan, kun tosite on hyväksytty.
 
4. Jos työstä veloitetaan, huoltopiste lähettää asiakkaan pyynnöstä kustannusarvion asiakkaan hyväksyttäväksi 7 päivän kuluessa. Korjaustyö nopeutuu huomattavasti, jos kustannukset hyväksytään etukäteen.
 
5. Kun korjaus on suoritettu, huoltopiste toimittaa tuotteen heti vastaanottajan osoitteeseen jälkivaatimuksena. Normaalisti kuljetusyhtiö lähettää ilmoituksen tavaran toimituksesta. Löydät verkkopalvelustamme tiedon käytetystä kuljetusyhtiöstä sekä kollinumeron, jonka avulla voit seurata lähetyksen etenemistä kuljetusyhtiön verkkosivulla.