03/11/2014

NIKONIN ”I AM DIFFERENT” -KAMPANJA INNOITTAA VALOKUVAAJIA LÖYTÄMÄÄN YKSILÖLLISYYTENSÄ

Helsinki, Suomi, 3. marraskuuta 2014 Nikon ilmoittaa lanseeraavansa tänään merkittävän integroidun markkinointikampanjansa I AM DIFFERENT, joka on suunniteltu innoittamaan valokuvaajia valokuvauksen maailman tutkimiseen omasta yksilöllisestä näkökulmastaan.

Nikon ymmärtää, että valokuvaajat pyrkivät yksilöllisyyteen ottamiensa kuvien kautta, innoittaen ja auttaen heitä kaikilla tasoilla saavuttamaan tavoitteensa ja kehittämään taitojaan esittelemiensä valokuvaajien avulla.

Kampanjan ensimmäinen vaihe lanseerataan 3. marraskuuta 2014 Euroopassa TV-mainoksella, jossa esiintyy Clark Little. Hän on Havaijilla asuva valokuvaaja, jonka murtuvien aaltojen keskellä ottamat kuvat ovat jo herättäneet kohua ympäri maailman. Seuraava vaihe alkaa myöhemmin tänä vuonna nousussa olevan valokuvaajan Andrius Alexsandraviciuksen kanssa.

Kampanjaa tuetaan Clarkin ja Andriuksen esimerkistä motivoituneille valokuvaajille Nikonin verkkosivustolla, jossa kuluttajat voivat tutustua valokuvaajien tarinoihin ja mainoksissa käytettyjen symbolisten kuvien takana piilevään innoitukseen. Clarkin kohdalla vierailijat voivat myös katsoa lyhytdokumentin, videoaineistoa kulissien takaa ja miehen itsensä tekemän interaktiivisen haastattelun.

”Kaiken tasoiset valokuvaajat Instagramia käyttävistä teineistä ammattimaisten digitaalisten järjestelmäkameroiden käyttäjiin haluavat erottua joukosta ainutlaatuisen työnsä ansiosta. Tämän uuden kampanjan avulla opastamme näitä henkilöitä laadukkaaseen valokuvaukseen auttamalla heitä seuraavaan vaiheeseen ja löytämään ainutlaatuisen erikoisuutensa valokuvaamisen alalla. Tämä saavutetaan integroidulla markkinointikampanjalla, joka hyödyntää useiden erilaisten viestintävälineiden kannattajajoukkoa, jonka omaperäiset ja innoittavat valokuvaajat ovat keränneet ympäri maailman”, sanoi Nikon Europen mainos- ja mediapäällikkö Yasmin Hartson. ”Tämä on uskomattoman jännittävä aikakausi valokuvaajille. Mielestämme on hienoa, että niin monet ihmiset nauttivat valokuvaamisesta – älypuhelimella tai kameralla – ja he voivat tukeutua meihin ollessaan valmiita ottamaan seuraavan askeleen kohti laadukasta valokuvausta.

Visiomme on pitää Nikonin kuvantamistekniikka keskeisessä osassa, mikä merkitsee yhä useamman valokuvaajan sitoutumista kaikilla tasoilla entistä tehokkaammin ja intohimoisemmin.”